Legal Shit

Guess what? Our English page is under progress.

Your legal rights are important to us, but right now you have two options to know more:

Option A)

Learn finnish: https://www.finnishpod101.com/

Likely, you will find it too hard, so you should try Option B) 

Use Google translate: https://translate.google.com/translate?sl=fi&tl=en&u=https%3A%2F%2Fnbdg.fi%2Fpages%2Flegal-shit

Briefly in English:

You are safe when dealing with us. We do business in good manners and respect.

We treat your personal information with respect and transparent (GDPR).

 

Suomeksi

Tuotteet ja tuotehinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy arvonlisäveroa. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Lopullinen tuote saattaa poiketa tuotekuvasta tai tuotekuvauksesta (esimerkiksi väri tai stämppi ja sen väri).

Tekijänoikeudet yksilöllisissä tuotteissa

Asiakkaalla tulee olla lupa kuvan käyttöön. Kaikki copyright -rikkomukset ovat tilaajan, eli asiakkaan vastuulla.

Maksutavat

Yksityisasiakkaat voivat maksaa tilauksensa ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Yritysasiakkaat voivat lisäksi pyytää laskutusoikeutta.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Checkout Finland.

 Katso sivun alareunasta lisätietoa maksutavoista.

Toimitusmaksu

Pakkaus- ja toimituskulumme riippuvat valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.

Toimitukset

Lähetämme tilaamasi tuotteet postitse mahdollisimman pian, useimmiten jo vuorokauden kuluessa tilauksen saapumisesta. Jos jokin tilauksen tavaroista on loppunut varastostamme, olemme sinuun yhteydessä.

Nouto (ja maksu myymälässä)

Mikäli valitset tilauksessasi toimitustavaksi noudon ja maksun myymälässä, pidämme tilaustasi varattuna kahden viikon ajan. Jos tilausta ei ole noudettu kahdessa viikossa, voimme vapauttaa tilauksen tuotteet takaisin myyntiin.

Tuotteen palautusoikeus

Kaikilla tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus. Tuotteen voi palauttaa maksutta asiakaspalautuksena. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Palauttaessa tuotteen/peruessa tilauksen, veloitamme maksuvälittäjän kulut.

Tuotevirheen korjaaminen

Jos toimitettu tuote on vioittunut, voit tehdä tuotteesta virheilmoituksen ja jättää vioittuneen tuotteen ns. asiakaspalautuksena postiin. Postimaksua ei sinun tällöin tarvitse maksaa. Samalla pyydämme ilmoittamaan, palautatko tuotteen ja haluatko rahat takaisin vai toivotko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tilalle. Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron.

Riitatilanne

Lähtökohtaisesti emme riitele sillä toimimme kuten kaikkien kauppiaiden pitäisi toimia, reilusti. Jos jokin askarruttaa tilauksessa, ota ensin yhteyttä meihin niin sovitaan asia.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.  Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

 

Lisätietoa maksutavoista

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

 

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

 

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

 

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo

Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay

Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/asiakastuki/ehdot

Masterpass

Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla: masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

Siirto

Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla
Siirto-palvelun käyttöehdot S-Pankissa

 

GSM-maksu

Ainapay

Palvelu perustuu 060605-maksupalvelunumeroiden käyttöön. Maksaminen tapahtuu soittamalla maksupalvelunumeroon ja toimimalla äänitiedotteiden mukaisesti.

Palvelun hinta on palvelunumerokohtainen ja sisältää tuotteen hinnan sekä palveluun liittyvän laskutuskorvauksen. Palvelun hinnan lisäksi asiakas maksaa normaalin matkapuhelumaksun oman matkapuhelinoperaattorinsa hinnoittelun mukaisesti. GSM-maksuostot peritään käyttäjän puhelinlaskussa.

Palvelun käytön rajoitukset /matkapuhelinliittymä:

  • Yksittäinen ostotapahtuma enintään 52,32 € (sis. alv)
  • Ostokset kuukaudessa enintään 100 € (sis. alv)
  • Enintään kaksi ostosta päivässä
  • Ei toimi prepaid-liittymillä

Lisätietoja: aina.fi

 

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto, Mash (ent. Euroloan) ja Svea. Collector ja Svea tarjoavat lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan: collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf

OPn lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot näet tästä.

Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:

collector.fi
jousto.com
mash.com/fi
webpay.svea.com/fi

 

Tietosuoja- sekä rekisteriseloste

Laatimispäivä 6.3.2018. (päivitetty 1.10.2019)

Rekisterinpitäjä

Alarauta Oy (2768905-5)
Joensuun raitti 60 B
01150 SÖDERKULLA

Rekisteriasioista vastaava henkilö ja/tai yhteyshenkilö

Alarauta Oy
Terhi Kytö
Joensuun raitti 60 B
01150 SÖDERKULLA

info@nbdg.fi

Rekisterin nimi

Alarauta Oy:n (NBDG.fi) asiakasrekisteri.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus)

Alarauta Oy:n asiakasrekisteriä käytetään asiakkuuksien hoitamiseen.

Rekisterin tietosisältö

Rekisteriin kerätään seuraavia tietoja:

Käyttäjän itse antamat tai henkilökohtaisesti tunnistavat tiedot:
Tunnistamistiedot (nimi ja henkilötunnus)
Yhteystiedot (sähköpostiosoite, puhelinnumero, osoite)

 Rekisterin voimassaolo

Jotta voimme täyttää tässä selosteessa kuvatut käyttötarkoitukset, säilytämme henkilökohtaisia tietojasi vain siihen tarvittavan ajan.

Rekisterin tietolähteet

Tietojen lähde on käyttäjä itse.

Rekisterin tietojen luovuttaminen kolmansille osapuolille

Emme luovuta tietoja kolmansille osapuolille. Poikkeuksena erikoistapaukset, joissa asiakas suostuu tietojen luovuttamiseen.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Alarauta Oy:n rekisterin tiedot on tallennettu rekisterinpitäjän järjestelmään, joka on suojattu käyttöjärjestelmän suojausohjelmiston avulla. Järjestelmään sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä.

Järjestelmän serverit sijaitsevat Shopifyn pilvipalvelimilla. Järjestelmä on myös suojattu palomuurein ja muiden teknisten keinojen avulla Shopifyn toimesta. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään vain tietyt, ennalta määritellyt rekisterinpitäjän työntekijät. Rekisterin sisältämät tiedot sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa.

Rekisterin tietojen käsittelijä(t)

Rekisterin tietoihin on pääsy vain Alarauta Oy:n omilla työntekijöillä. Koulutamme henkilökuntaa käyttämään tietoja turvallisesti ja eettisesti oikein.

Rekisteröidyn kielto-oikeus

Rekisterin tietoja ei käytetä markkinointitarkoituksiin, eikä rekisteristä voida poistaa tietoja asiakkaan pyynnöstä.

Rekisteröidyn tarkastus-oikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopiot. Tarkastuspyyntö tulee tehdä kirjallisesti ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilölle.

Tiedon korjaaminen

Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta. Rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä rekisterinpitäjän rekisteriasioista vastaavaan henkilöön tiedon korjaamiseksi.

Finnish
FI